8. DESIGNING A LESSON BASED ON KOLB’S EXPERIENTIAL LEARNING MODEL FOR PRIMARY MATHEMATICS EDUCATION

Thứ sáu - 23/03/2018 04:51  4  0

Tác giả bài viết: Đao Phuong Linh, Nguyen Thi Hong Duyen, Ngo Vu Thu Hang

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: Experiential learning is known as an active learning approach that can help students confront the challenges of abstract Mathematics concepts. This paper presents a sample of Mathematics lesson which adapts the experiential learning model developed by David Kolb. The theoretical knowledge of experiential learning, the nature of mathematics education, and an exemplary mathematics lesson based on experiential learning approach, are also revised. The study proposes some resolutions for the upcoming renewal in the 2018 curriculum and suggestions for further education research.
Key words: experiential learning, teaching and learning, mathematics education.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin mới hơn

Các số đã ra
Hotline
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây