9. TEACHING MATHEMATICS AT PRIMARY SCHOOLS FROM THE PERSPECTIVES OF FREUDENTHAL’S THEORY OF REALISTICS MATHEMATICS EDUCATION

Thứ sáu - 23/03/2018 04:51  1  0

Tác giả bài viết: Pham Xuan Chung - Pham Thi Hai Chau

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: The article introduces some theoretical background of Freudenthal’s theory of Realistic Mathematics Education and addresses the situation of mathematics teaching in Vietnamese primary schools.The article proposes some of implications to increase the use of authentic problems in mathematics teaching in Vietnamese primary schools. These suggestions aim at helping students apply mathematics in different real life situations and acknowledge the importance of mathematics in daily life.
Keywords: Realistic Mathematics Education (RME), Realistic problem, Realistic situation, Primary mathematics.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin mới hơn

Các số đã ra
Hotline
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây