Bài báo
Số ra: Volume 2 (March 2018)/Tháng 3/2018
Tên bài báo: 9. TEACHING MATHEMATICS AT PRIMARY SCHOOLS FROM THE PERSPECTIVES OF FREUDENTHAL’S THEORY OF REALISTICS MATHEMATICS EDUCATION
Tóm tắt: Abstract: The article introduces some theoretical background of Freudenthal’s theory of Realistic Mathematics Education and addresses the situation of mathematics teaching in Vietnamese primary schools.The article proposes some of implications to increase the use of authentic problems in mathematics teaching in Vietnamese primary schools. These suggestions aim at helping students apply mathematics in different real life situations and acknowledge the importance of mathematics in daily life.
Keywords: Realistic Mathematics Education (RME), Realistic problem, Realistic situation, Primary mathematics.
Tác giả bài viết: Pham Xuan Chung - Pham Thi Hai Chau
Từ khóa: Realistic Mathematics Education RME, Realistic problem, Realistic situation, Primary mathematics
Tải về: Bấm vào đây để mua bài báo.
Các số đã ra
Hotline
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây