5. TEACHING VIETNAMESE AS A “SECOND LANGUAGE” TOWARD LEARNER’S COMPETENCES DEVELOPMENT FOR ETHNIC MINORITY STUDENTS – AN URGENT NEED OF PRIMARY TEACHERS IN ETHNIC MINORITY AREAS.

Thứ hai - 05/11/2018 03:39  37  16

Tác giả bài viết: Tran Thi Yen

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: The fact that the different characteristics in terms of regions and ethnic groups of ethnic minority (EM) education has significantly influenced the educational development in the localities. Among the existing problems is the issue of language barriers in the teaching and learning process for ethnic minority students whose mother tongue is not Vietnamese. As a result, teaching Vietnamese as a second language in the direction of learners’ capacity development is an issue that required more attention and investment in the process of training primary teachers in ethnic minority areas in order to both fulfil the requirements of regional education for ethinic minority areas and the demands of the educational reform.
Keywords: Vietnamese, second language, learners’ competences development, teachers, ethnic minorities.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hotline
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây