9. APPLYING REAL LIFE CONTEXTS INTO MATHEMATICS TEACHING: A CASE STUDY IN HIGH SCHOOL IN THE NORTHERN MOUNTAINOUS REGION OF VIETNAM

Thứ hai - 05/11/2018 15:39  12  3

Tác giả bài viết: Trinh Thi Phuong Thao

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: General knowledge and mathematical knowledge in particular has been built up throughout human history, with "specific context" for appearance, formation and development. Accordingly, context-based teaching has been studied and applied in schools in many developed countries. This article presents some characteristics of the exploitation of real life contexts in teaching mathematics and provides some samples of teaching situations and pilot implementation, conducts initial survey of the applicability of real life contexts in teaching mathematics in some northern mountainous provinces of Vietnam. This article also presents the initial results of some case studies with the use of study cards and intial assessments on the students’ final works in terms of: ability to identify the problems to solve; to modelise math problems; resolve the math problems and apply theoretical knowledge in the given real life contexts.
Keywords: mathematics in connection with reality, context-based teaching, teaching math.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hotline
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây