12. FOSTERING LEARNERS’ CRITICAL THINKING AND METACOGNITIVSKILLS IN TEACHING “FINITE LIMIT OF SEQUENCES” (ALGEBRA AND CALCULUS 11)

Thứ năm - 09/05/2019 11:31  109  49

Tác giả bài viết: Nguyen Thi Quoc Hoa

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: The article addresses the basic concepts of critical thinking and metacognition - two among the core elements of higher thinking level and their relationship. From a theoretical and empirical basis, the author mentions some issues of training critical thinking and metacognitive skills for high school students by designing teaching situations in teaching finite limit of number
sequences (Algebra and Calculus 11).
Keywords: Teaching situations, critical thinking, metacognition, high school, Math teaching.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hỗ trợ
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây