13. DESIGNING AND APPLYING ASSIGNMENTS/ TASKS RELATED TO REAL LIFE IN TEACHING MATHEMATICS AT LOWER SECONDARY LEVEL TOWARDS DEVELOPING STUDENTS’ CREATIVITY COMPETENCE

Thứ năm - 09/05/2019 11:31  348  148

Tác giả bài viết: Dang Thi Thu Hue

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: The article analyzes the advantages of assignments/tasks related to real life in teaching Mathematics at lower secondary level towards developing students’ creative competence; identifies some typical characteristics of lower secondary students’ creative competence in learning Mathematics through solving exercises/ tasks related to real life; proposes the procedure
for designing and using assignments/ tasks related to real life in teaching Mathematics subject at lower secondary level towards developing students’ creative competence, and provides some of illustrated examples.
Keywords: Creative competence, teaching towards developing creative competence, assignment/ task related to real life, creative problem solving.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hỗ trợ

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây