13. DESIGNING AND APPLYING ASSIGNMENTS/ TASKS RELATED TO REAL LIFE IN TEACHING MATHEMATICS AT LOWER SECONDARY LEVEL TOWARDS DEVELOPING STUDENTS’ CREATIVITY COMPETENCE

Thứ năm - 09/05/2019 11:31  99  40

Tác giả bài viết: Dang Thi Thu Hue

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: The article analyzes the advantages of assignments/tasks related to real life in teaching Mathematics at lower secondary level towards developing students’ creative competence; identifies some typical characteristics of lower secondary students’ creative competence in learning Mathematics through solving exercises/ tasks related to real life; proposes the procedure
for designing and using assignments/ tasks related to real life in teaching Mathematics subject at lower secondary level towards developing students’ creative competence, and provides some of illustrated examples.
Keywords: Creative competence, teaching towards developing creative competence, assignment/ task related to real life, creative problem solving.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hỗ trợ
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây