15. DEVELOPING STUDENTS’ MATHEMATICAL INTUITIVE COMPETENCE BASED ON LEARNING MEANINGFUL KNOWLEDGE IN MATHEMATICS EDUCATION

Thứ năm - 09/05/2019 11:31  398  134

Tác giả bài viết: Vo Xuan Mai

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: Mathematical intuition can help learners more active and creative in various activities to predict, discover and achieve meaningfully mathematical knowledge by themselves in
unfamiliar situations. This paper focuses on developing students’ mathematical intuitive competence based on learning useful knowledge in mathematics education through the approach
of learning by intuiting at high school level. This paper also suggests some intuitive learning activities for student to understand or grasp the origin and nature of knowledge as the scaffold
upon which students can obtain mathematical competence for problem solving in unfamiliar situations through predicting and proposing compatible decisions. This effective approach is
described through an illustrated example at the final section of the paper. With the benefits of the meaningful learning, it is recommended that teachers create delicate situations which on deep understanding so that students attain significant knowledge to solve not only mathematical problems but also unforeseen issues outside school.
Keywords: Competence, mathematical intuitive, meaningful knowledge, learning by intuiting, mathematics education.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hỗ trợ

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây