16. DEVELOPING MATHEMATICS QUESTIONS AND EXERCISES TO ASSESS HIGH SCHOOL STUDENTS’ COMPETENCIES

Thứ năm - 09/05/2019 11:31  78  36

Tác giả bài viết: Do Thi Hong Minh

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: Learners’ competences-based teaching has been studied and deployed globally for many years. This teaching perspective is guided by the output being learners’ competence. In
particular, the evaluation of learning outcomes is an important stage in the teaching process and has a certain influence on the orientation of the output. In Vietnam, this issue has been seriously considered in the process of innovation in the current general education program. This paper presents an overview of the basic issues of developing mathematics questions as well as testing exercises to assess the capacity of high school students.
Keywords: Exercises, testing, evaluation, competence development, high school students.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hỗ trợ
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây