18. SOME PRACTICAL DIRECTIONS IN USING MATHEMATICAL SOFTWARE IN THE NEW MATHEMATICS CURRICULUM FOR HIGH SCHOOLS IN VIETNAM

Thứ năm - 09/05/2019 11:31  84  31

Tác giả bài viết: Pham Sy Nam - Le Hong Thai - Do Thi Dien

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: The new Mathematics Curriculum in Vietnam requires the use of mathematical software in computer labs to provide opportunities for students to explore, detect and demonstrate abstract mathematical ideas. What are the directions needed to follow to fulfill the objectives mentioned above? This paper presents directions in the exploitation of mathematical
software for teaching and learning with a view to creating a learning environment for experiential learning and creating opportunities for students to apply mathematics in real life.
Keywords: Mathematical software, GeoGebra, Geometer, Sketchpad, visual representation, dynamic manipulations.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hỗ trợ
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây