19. ENHANCING THE COMMUNICATION OF STUDENTS IN TEACHING SITUATION OF THE SLOPE OF A LINE

Thứ năm - 09/05/2019 11:31  66  28

Tác giả bài viết: Le Thai Bao Thien Trung - Vuong Vinh Phat

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: A slope of a line is an important concept of mathematics and it has many applications in the real world. This article discusses the enhancement of students communication through
teaching the definition and the significance of the slope of a line. In this study, we apply teaching process including different activities such as: working in small groups; comparing and discussing solutions found between small groups; formulating hypotheses, testing, and assessmenting them in small groups in order to design a teaching situation in the slope of a line. Applying these strategies in teaching mathematics not only helps students understand better the meaning of the slope but also promotes their mathematical communication.
Keywords: Mathematical communication, teaching strategy, slope.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 5 trong 1 đánh giá

Xếp hạng: 5 - 1 phiếu bầu
Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hotline
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Mời quảng cáo
Mời quảng cáo
Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây