21. APPLYING SCAMPER METHOD TO INSTRUCT STUDENTS TO EXPLOIT GEOMETRY PROBLEMS WITH THE AIM OF DEVELOPING CREATIVE CAPACITY FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS

Thứ năm - 09/05/2019 11:31  115  45

Tác giả bài viết: Hoang Thi Thanh

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: Many educational researchers and educators have long acknowledged developing learners’ creative capacity as an important goal of education. The literature review on creativity
also affirmed that although everyone has creativity potential, they cannot fully develop their potential without appropriate conditions. This paper presents the scientific basis for applying
SCAMPER method into teaching students to solve the geometry problem to develop creative capacity for secondary school students.
Keywords: Creative capacity, SCAMPER method, geometry exercises, secondary school.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hỗ trợ
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây