22. A PRELIMINARY RESEARCH OF UPGRADING MATHEMATICS TEACHING ON THE BASIS OF RESEARCH-BASED LEARNING IN VIETNAMESE HIGH SCHOOLS

Thứ năm - 09/05/2019 11:52  107  48

Tác giả bài viết: Bui Anh Tuan - Ho Thi Diem Chinh

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: Mathematics is one of important knowledge in many academic programs at high schools and universities. Therefore, mathematics education requires a variety of approaches in
order to train learners with essential skills in the new age. In this article, the authors propose to use the model of research-based learning in mathematics education in order to develop the
necessary skills for the learners. To verify the feasibility, an experiment was conducted in Can Tho city. Then, the statistical analysis was done to evaluate and refine the model to suit the
context of Vietnam.
Keywords: Model of learning, research-based learning, mathematics education.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hỗ trợ
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây