28. TRAINING DESIGNING SKILL AND ORGANIZING ARITHMETIC TEACHING ACTIVITIES FOR PRIMARY PEDAGOGY STUDENTS TOWARDS DEVELOPING STUDENTS’ COMPENTENCE

Thứ năm - 09/05/2019 14:02  299  133

Tác giả bài viết: Nguyen Thi Truc Minh

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: Nowadays, developing learners’ competence has become a trend, a requirement for general education, especially in teaching mathematics in primary school. Training and retraining
teachers to meet the requirements of competence-developed teaching of teacher training institutions in Vietnam still have many difficulties and is outdated. In this article, the author studies the theories of competence-developed teaching in teaching mathematics at elementary institutions. From that, she proposes a process of training students to design and organize competence-developed teaching activities. The process includes five steps namely Researching the curriculum, lesson’s contents and learners; Determining lesson’s aim; Selecting teaching methods, teaching means and teaching forms; Designing and organizing teaching activities; Evaluation and adjustment. The process was experimented at Dong Thap University and initially achieved positive results.
Keywords: Primary pedagogy students, teaching mathematics, developing students’ competence.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Các số đã ra
Hỗ trợ

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây