32. MODEL OF MATHEMATICAL KNOWLEDGE IN TEACHING THE TOPIC OF DERIVATIVE IN HIGH SCHOOL AND APPLYING TO DEVELOP THE PROFESSIONAL CAPACITY OF FUTURE MATH TEACHERS

Thứ năm - 09/05/2019 14:02  52  16

Tác giả bài viết: Le Thi Bach Lien - Tran Kiem Minh

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: In recent years, many researchers have explored the types of knowledge that teachers need to teach students effectively, how to assess those types of knowledge and apply them to develop occupational force for Math teachers. In Vietnam, there is currently no research on mathematical knowledge model in teaching (model of Mathematical Knowledge for Teaching, abbreviated as MKT model) of future Math teachers. Model of mathematical knowledge in teaching (model of Mathematical Knowledge for Teaching, called MKT model for short) was developed by Ball and colleagues from the University of Michigan. The article analyzes one of the types of knowledge of this model as pedagogical Content Knowledge, PCK; at the same time, describe the mathematical tasks designed to evaluate the necessary types of math knowledge of teachers when teaching the topic of derivative, some problems of developing professional capacity of future math teachers.
Keywords: Math knowledge, derivative, professional competence, future Math teacher.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Các số đã ra
Hỗ trợ
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây