33. PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS’ MATHEMATICAL KNOWLEDGE FOR TEACHING HISTOGRAMS IN STATISTICS

Thứ năm - 09/05/2019 14:02  91  23

Tác giả bài viết: Nguyen Thi Ha Phuong - Tran Kiem Minh

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: Preparing prospective mathematics teachers with the appropriate mathematical knowledge necessary for their effective teaching is an important issue in mathematics teacher education. In this study we present the model of Mathematical Knowledge for Teaching (MKT) developed by Ball and her colleagues (Ball, Thames & Phelps, 2008) and consider it as an essential component of a cognitive approach to evaluate and characterize different types of knowledge teachers need to teach histograms effectively. The primary results indicated that the prospective mathematics teachers’ (PMTs) content knowledge and pedagogical content knowledge of histograms are not at an adequate level. Finally, we discuss implications for the current professional development of Vietnamese prospective mathematics teachers in statistics.
Keywords: Mathematical knowledge for teaching, prospective mathematics teacher, histogram, statistics, professional development of teachers.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

  Ý kiến bạn đọc

Các số đã ra
Hỗ trợ
Thăm dò ý kiến

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây