7. TEACHING MATHEMATICS IN ENGLISH TO VIETNAMESE 6th GRADE STUDENTS BY USING CONTENT AND LANGUAGE INTEGRATED LEARNING (CLIL) APPROACH

Thứ năm - 09/05/2019 11:18  1663  387

Tác giả bài viết: Vu Dinh Phuong - Le Tuan Anh

 File pdf:   Tải về:  
Abstract: CLIL refers to teaching subjects such as Mathematics, Physics, Biology, etc. through a foreign language. In this paper, we try to answer the following questions: 1) Can we teach 6th grade Mathematics through English? 2) - How often can we teach 6th grade Mathematics through English? 3) How can we teach 6th grade Mathematics in English effectively? To answer these questions, firstly, we study current 6th grade Mathematics curriculum and English curriculum in Vietnam to find the knowledge and skills that Vietnamese 6th grade students have already acquired and what they have to learn more in 6th grade. After that, we choose some 6th grade Mathematics contents and English contents which can be taught together. Finally, we propose the ways to use CLIL approach to teach those contents effectively.
Keywords: 6th grade Mathematics, 6th grade English, CLIL, Curriculum, Mathematics teaching.
Nội dung chi tiết bài viết trong file đính kèm.
Chú ý: Việc đăng lại bài viết trên ở website hoặc các phương tiện truyền thông khác mà không ghi rõ nguồn của Tạp chí Giáo dục là vi phạm bản quyền!

Tổng số điểm của bài viết là: 0 trong 0 đánh giá

Click để đánh giá bài viết

Những tin mới hơn

Những tin cũ hơn

Các số đã ra
Hỗ trợ

Bạn thấy website này như thế nào?

Bạn đã không sử dụng Site, Bấm vào đây để duy trì trạng thái đăng nhập. Thời gian chờ: 60 giây